Żorska Komenda wspiera kampanię "Światowy Tydzień Przedsiębiorczości"
Licealiści z klas o profilu policyjnym uczestniczyli dziś w spotkaniu poświęconym rekrutacji do służby w Policji. Większość z nich swoją przyszłość widzi bowiem w niebieskim mundurze. Uczestnicy mieli nie tylko okazję poznać przebieg naboru, ale i wziąć udział w ciekawych ćwiczeniach profilaktycznych, które zorganizowano w ramach tegorocznego Światowego Tygodnia Przedsiębiorczości.
Dwie klasy z Liceum Ogólnokształcącego im. Zbigniewa Herberta w Żorach o profilu policyjnym uczestniczyły dzisiaj w spotkaniu, które poświęcono tematyce naboru do służby w Policji. W pierwszej części wyemitowany został film stworzony przez Komendę Wojewódzką Policji w Katowicach przedstawiający krok po kroku przebieg rekrutacji, a następnie opatrzony komentarzem przez specjalistę z żorskiego wydziału kadr.
Podczas spotkania, prowadząca je policjantka, rozmawiała z młodzieżą także na temat motywacji do podjęcia służby w Policji, wyjaśniła również co należy rozumieć pod pojęciem "nieposzlakowana opinia" i zapytała z jakimi pionami służbowymi uczniowie łączą swoją przyszłość. Następnie po emisji spotu "7 dni w tygodniu 24 godziny na dobę" zaprosiła ich do ćwiczeń, podczas których wykorzystano narko- i alkogogle.
Licealiści mieli do wykonania kilka zadań zręcznościowych, a na koniec zostali poproszeni o podzielenie się swoimi wrażeniami z ich trudności. Niewątpliwie to doświadczenie pozwoli im właściwie ocenić jak zgubny wpływ na zachowanie człowieka może mieć alkohol i narkotyki.
Dzisiejsze spotkanie w komendzie przygotowała asp.szt. Kamila Siedlarz wraz z Moniką Grudziecką-Stefaniak z Zespołu Kadr i Szkolenia KMP w Żorach w ramach międzynarodowej kampanii - Światowy Tydzień Przedsiębiorczości.
Światowy Tydzień Przedsiębiorczości organizowany jest od 2008 r. w ponad 150 krajach świata, w tym w Polsce. W jego trakcie organizacje, instytucje i firmy, którym zależy na rozwijaniu przedsiębiorczości, organizują bezpłatne szkolenia, warsztaty, debaty i konkursy pomagające zdobyć wiedzę z zakresu zakładania i rozwijania własnej działalności gospodarczej, budowania sieci kontaktów, zakładania start-upów, negocjowania z pracodawcą czy budowania własnej marki (źródło: www.eurodesk.pl)