"Veto piratom drogowym i nietrzeźwym kierującym".
Komenda Miejska Policji w Żorach we współpracy ze Stowarzyszeniem "Bezpieczne Miasto" w Żorach ogłasza konkurs dla uczniów żorskich szkół gimnazjalnych na film krótkometrażowy pod tytułem: "Veto piratom drogowym i nietrzeźwym kierującym".
Organizatorzy zapraszają chętnych uczniów do wyrażenia swoich spostrzeżeń na temat zagrożeń
jakie za sobą niesie jazda z nadmierną prędkością oraz jazda pod wpływem środków odurzających.
REGULAMIN
KONKURSU NA FILM KRÓTKOMETRAŻOWY
POD HASŁEM
"VETO PIRATOM DROGOWYM I NIETRZEŹWYM KIERUJĄCYM"
1. Organizatorzy
Organizatorem konkursu jest Komenda Miejska Policji w Żorach oraz Stowarzyszenie "Bezpieczne Miasto" w Żorach.
2. Adresaci
Konkurs adresowany jest do uczniów szkół gimnazjalnych w Żorach.
3. Zgłoszenie filmu do konkursu.
Do konkursu należy zgłaszać prace uczniów szkół gimnazjalnych spełniające n/w wymogi:
• Temat filmu: „Veto piratom drogowym i nietrzeźwym kierującym" zakłada przedstawienie zagrożeń jakie niosą za sobą nieodpowiedzialne i niebezpieczne zachowania kierowców w szczególności nadmierne przekraczanie prędkości i jazda pod wpływem alkoholu bądź środków odurzających.
• Gatunek- film krótkometrażowy.
• Maksymalny czas trwania filmu- do 10 minut.
• Ekipa filmowa – do 5 osób.
• Filmy są autorskim dziełem młodzieży od scenariusza po montaż. Opiekunowie winni pełnić jedynie rolę doradczą. Filmy kręcone lub montowane przez osoby dorosłe lub młodzież pozagimnazjalną nie zostaną dopuszczone do konkursu.
• kopię filmu w formacie cyfrowym na płycie DVD (preferowany format zapisu – AVI lub MPG 2, należy dostarczyć do Komendy Miejskiej Policji w Żorach najpóźniej do dnia 15 grudnia 2009 r.
4. Prawa autorskie
- Placówka zgłaszająca film (zwana dalej zgłaszającym)oświadcza, że jest właścicielem lub występuje w imieniu i za zgodą właściciela praw autorskich nadesłanego filmu. Wszelkie wynikłe z tego tytułu spory przejmuje na siebie, zwalniając z odpowiedzialności prawnej organizatorów konkursu wymienionych w punkcie 1 regulaminu.
- Zgłaszający zgadza się na pokaz swojego filmu podczas finału konkursu oraz po nim.
5. Selekcja, kwalifikacja i ocena
- Każda szkoła może zgłosić do konkursu jeden film wyłoniony w etapie szkolnym konkursu,
- Filmy, które zostaną dostarczone w wyznaczonym terminie do organizatora zostaną ocenione oraz nagrodzone przez powołane Jury.
- Nagrody i wyróżnienia mogą przyznać organizatorzy konkursu oraz osoby lub instytucje wspierające jego organizację.
6. Uwagi końcowe
- Filmy zgłoszone do konkursu pozostają w archiwum organizatorów.
- Zgłoszony do konkursu nośnik DVD, na którym zamieszczona jest praca konkursowa,
staje się własnością organizatorów. Zgłaszający odstępuje od jakiegokolwiek
wynagrodzenia z tytułu pozostawienia nośnika z kopią konkursową w archiwum.
- Regulamin może ulec zmianie. O wszystkich zmianach zgłaszający zostaną uprzednio
powiadomieni.