Uczniowie na tropie uprzedzeń – profilaktyka przez grę detektywistyczną
W ramach działań profilaktycznych uczniowie Szkoły Podstawowej nr 16 w Żorach wzięli udział w warsztatach opartych na grze edukacyjnej „Na tropie uprzedzeń”. Zajęcia miały na celu rozwijanie empatii, krytycznego myślenia oraz uświadamianie wpływu stereotypów na nasze postrzeganie innych.
Wczoraj w Szkole Podstawowej nr 16 im. Marii Konopnickiej w Żorach zorganizowane zostały zajęcia profilaktyczne, podczas których uczniowie uczestniczyli w grze edukacyjnej „Na tropie uprzedzeń”. Gra ta ma na celu uświadamianie roli stereotypów i uprzedzeń w postrzeganiu ludzi, o czym przypominał prowadzący spotkanie mundurowy.
Uczestnicy zostali podzieleni na grupy, które miały za zadanie rozwiązać fikcyjną zagadkę kryminalną. Na podstawie przedstawionych wskazówek i rysunków eliminowali kolejne osoby z kręgu podejrzanych. W trakcie gry uczniowie odkrywali, jak łatwo można ulec stereotypom i jak wpływają one na nasze decyzje.
Zajęcia te nie tylko mają na celu rozbudzenie empatii oraz świadomości własnych uprzedzeń wśród uczestników, ale także kładą nacisk na rozwijanie kompetencji społecznych.